X
SRB

Miro Antić: "Experience" je nova snaga marketinga

Intervju za CorD Magazine: Miro Antićpartner i koosnivač, M2Communications

“Interakcija potrošača sa brendom je danas imperativ, jer izaziva pozitivnu, emotivnu vezu koju tradicionalni oblici oglašavanja ne mogu tako lako postići. Brendovi moraju na efikasan način da privuku pažnju i angažuju potrošača/klijenata. Takva efikasnost se upravo postiže „experiental“ marketingom.” ističe za CorD Miro Antić, partner i koosnivač agencije M2Communications.

- Jasno je da „experiental“ marketing postaje sve veća tema, a metodologija koja će biti ključna za njegov dalji razvoj definiše se kao „Experience Design“. Odlična vest je da su kompanije i brendovi sve hrabriji u pristupu kampanjama i komunikaciji ka potrošačima. Hrabri su da eksperimentišu i menjaju dosadne koncepte utvrđene prevaziđenim standardima. Na primer, novi globalni BMW-ov sajt je danas zapravo on-line lifestyle magazin, definisan atraktivnim sadržajem, dok je link ka modelima automobila na poslednjem mestu u glavnom meniju. Oni ovim pokazuju da na prvo mesto stavljaju interesovanja, emocije i suštinske potrebe čoveka/kupca, a ne sopstveni prozivod, čime stvaraju jedno potpuno novo iskustvo brenda. Takođe, događaj na kome je lansiran model BMW X3 u Beogradu i koji je predstavljao svojevrsno imaginarno osvajanje Marsa, je odličan primer odbacivanja stereotipa u komunikacijskom pristupu u autoindustriji.

Koji su najznačajniji trendovi i šta će definisati “event management” i “experience” marketing u budućnosti.

- Jedan od rastućih trendova je kombinovanje iskustvenog marketinga sa snažnom digitalnom kampanjom. Ključ je stvaranje digitalnog sadržaja koji vredi podeliti i pronalaženje onoga što će privući publiku u cilju postizanja većeg “reach”-a i maksimizacije marketinškog rezultata. Na našim prostorima klijenti još uvek nisu u potpunosti razumeli potencijal ovakvog pristupa, ali u svetu, kombinovani model postaje standard u organizaciji događaja.

VR (virtual reality) i AR (augmented reality) su uveliko prisutni u marketingu, iako se manifestacija punog potencijala ovih tehnologija tek očekuje. Međutim ono što je zaista uzbudljivo, bar kada je u pitanju „event“ produkcija i „experiental“ marketing, je zapravo „mixed reality“. Ići u korak sa tehnologijom i integrisati je, jedan je od najvećih izazova, ali ujedno i glavni pokretač dalje transformacije „experiental“ marketinga i event produkcije. Nove tehnologije će doneti viši nivo personalizacije iskustva, veći stepen interakcije, i omogućiti da učesnici događaja ili aktivacije postanu kreatori koji aktivno, u realnom vremenu, menjaju sadržaj, tok, čak i ambijent događaja. Pored tehnologije, jednaku ulogu u razvoju ove oblasti će imati i snažna veza sa umetnošću i kulturnim nasleđem. Stoga je važno reći da, iako tehnološki napredak predstavlja jedan od ključnih faktora civilizacijskog napretka, čovečanstvo treba da bude pažljivo da se u svemu tome ne izgubi snaga duha i suština ljudskog bića.

Where do you see the greatest potential for the further development of your business?

- Planiramo uvođenje inovacija u oblasti „experiental“ marketinga razvojem određenih eksperimentalnih platformi i konceptualnih rešenja. Postavili smo novu strategiju za dalje osvajanje međunarodnog tržišta i uskoro krećemo sa konkretnim aktivnostima. Ukoliko gledamo globalno, najveći potencijal je zapravo u stvaranju nove ekonomije uvođenjem inovativnih proizvoda i usluga. Kreiranjem novih ideja, tehnoloških rešenja i komunikacionih modela, uz odgovorno ponašanje prema prirodi i čoveku i snažnu podršku razvoju kulture, otvoriće se nove mogućnosti za dalji razvoj kako biznisa tako i društva u celini.

 

CorD Magazine, February 2018