X
SRB

"Kreiranje novih iskustava" - intervju Milene Banović za Media Marketing

KREIRANJE NOVIH ISKUSTAVA

Klijenti kao partneri, a projekti kao mogućnosti za postavljanje novih izazova

Milena Banović je osnivač i direktor agencije M2Communications, koja stoji iza nekih od najuspešnijih događaja u regionu. Venecijanski karneval u Porto Montenegru, BMW-ov međunarodni trening za nove modele Serije 7 i X1, spektakularne premijere novih Mercedes-Benz modela, Gala večeri Srpske asocijacije menadžera, nacionalna premijera Fiata 500L, samo su neki od projekata koje je Milena sa svojim timom realizovala. U ovom intervjuu pričali smo o tome šta je to što M2Communications jasno izdvaja od drugih, zašto im se direktno obraćaju predstavnici iz centrala kompanija kada žele u Srbiji nekome da povere projekat i zašto su jedina agencija u regionu koja kreira događaje za VIP klijentelu poput onih koji se rade u nekim od najvećih svetskih metropola.

1.        Ispred agencije M2Communications vodili ste mnoge renomirane klijente i učestvovali u velikim projektima. Upravljali ste kampanjama i producirali događaje u zemlji i inostranstvu. Tokom svih ovih godina, koliko radite u komunikacijskoj industriji, kakav je današnji klijent?

Promenilo se tržište, promenili su se trendovi, a potrošači postali izbirljiviji jer sve informacije mogu dobiti, proveriti i uporediti u realnom vremenu. Kompanije se bore za njihovu naklonost, a budžeti su smanjeni usled racionalizacije troškova. U takvoj konstalaciji odnosa na tržištu, agencije se moraju prilagođavati kroz podršku, zajedničko usvajanje novih znanja i partnerstvo sa klijentima, kako bi zajedno izvukli maksimum kvaliteta u odnosu na racionalizovana ulaganja.

Sa druge strane, deo naše klijentele nije prosečan klijent srpskih komunikacijskih agencija – budući da radimo specifične, “high end” događaje za VIP klijentelu, u takozvanom “luxury” segmentu. Ovde izazov nisu budžeti, mada su i oni znatno manji nego što se za ovakve događaje izdvaja u drugim delovima planete, već činjenica da ta iskustva moraju zadovoljiti soficticirani ukus i očekivanja klijentele koja je redovan gost ekskluzivnih događaja na sveskoj sceni.

2.         Tokom godina koje neumitno teku, klijent se menjao, a tržište je postajalo sve konkurentnije. U čemu vidite najveću promenu u radu od osnivanja Vaše agencije do danas?

Jedna od prvih promena u razvoju naše agencije je prihvatanje velikih izazova, jer smo otkrili da nas to motiviše i pokreće ka postavljanju novih ciljeva.

Danas se traži veća fleksibilnost, intenzivnije praćenje trendova i ovladavanje veštinama kreativnog upravljanja. To su oblasti na kojima naš tim kontinuirano radi kako bi stekli znanja iz novih komunikacijskih oblasti i ovladali praksama velikih svetskih agencija koja će kreirati vrednosti za naše klijente, ali i za celu komunikacijsku struku u Srbiji, pa i regionu. 

Trudimo se da izbegnemo klasične koncepte, čak i kada su lakši za realizaciju ili zadovoljavaju potrebe klijenta. Suština je da sami sebi podižemo lestvicu u odnosu na ono što nam je inicijalni zadatak, pa u startu, projekte teške za sprovođenje, učinimo još težim. Klijentima je naravno uvek zanimljivo da je agencija ta koja testira granice izvodljivosti, ali nas to samo dodatno inspiriše.

Na primer, 2013. godine smo radili predstavljanje Mercedes-Benz S-Klase u Jugoslovenskom dramskom pozorištu. Klijentu smo prezentovali dve ideje, ali smo sugerisali ambiciozniju, uprkos tome što smo znali de će od momenta odobrenja do dana realizacije biti veoma kratak vremenski period. Zbog toga smo oformili i upravljali timom od preko 100 ljudi kako bi u limitiranim roku kreirali jedan produkcijski veoma kompleksan i specifičan “event”.

3.         Jedan od značajnijih projekata iz prošle godine je događaj za BMW, za koji vas je angažovala direktno centrala velikog giganta. Da Ii ste imali slična iskustva i sa drugim kompanijama?

BMW Group AG je sprovela međunarodni trening za nove modele Serije 7 i X1 i agenciji M2Communications poverila kompletnu organizaciju četvorodnevnog dešavanja na više lokacija u Srbiji. Trening je bio globalnog karaktera i realizovan je u nekoliko zemlja Evrope, Jugoistočne Azije i Afrike. BMW je organizaciju treninga u Srbiji ocenio najvišom ocenom i okarakterisao je kao „Best Practice“, dok smo krajem godine dobili i zlatno priznanje UEPSa u kategoriji “korporativni event”.

Prva multinacionalna kompanija koja nas je angažovala direktno bila je SAMSUNG još 2009. godine, nakon čega je to počelo da se dešava sa drugim klijentima. Kada centrale direktno biraju sa kim će da rade, neretko se desi da budemo u konkurenciji sa agencijama iz drugih zemalja, pa je dobijanje ovakivh projekata za nas dodatna satisfakcija.

4.         Porto Montenegro…. Recite kada je počela saradnja ili neku zanimljivost…

Porto Montenegro je raspisao internacionalni Pitch na koji su se, pored nas, javile agencije iz Londona, sa Bliskog Istoka i iz regiona. Mi smo pobedili na tom tenderu, ali ujedno i postali njihova “stalna adresa” za realizaciju događaja. Od većih projekata, za Porto Montenegro smo 2014. organizovali tzv. “Owners Club Event” inspirisan venecijanskim karnevalom, a  2015. finale “Superyacht Rendezvous”-a – ekskluzivnu žurku pod nazivom “Pearl Party”. Reč je o zatvorenom tipu događaja za klijente Porto Montenegra. Na ovakvim dešavanjima nema prostora za standardne protokole, govore, promocije – sve je vrlo dinamično i elegantno sa jednim ciljem da drži pažnju klijentele koja ima specifična očekivanja i neguje određeni životni stil, jer se radi o međunarodnom džet setu. Naravno da je cilj promovisati bliskije veze sa ovom klijentelom, nove planove za marinu, ali to ne sme biti napadno, a “mainstream” koncepti i prezentacije ne smeju biti centralni deo događaja. Zato su ovo i svojevrsni “hospitality” događaji na kojima gosti moraju da uživaju u skladu sa svojim sofisticiranim ukusom. U regionu je, nažalost, malo ovakvih događaja i uglavnom su vezani za ekskluzivne lokacije poput marine u Porto Montenegru koja je jedna od najvećih i najmodernijih u Evropi.

5.         Milena je član je nadzornog odbora Udruženja za tržišne komunikacije Srbije (UEPS) a isto tako i aktivni član Srpske Asocijacije Menadžera (SAM). Kako sebe vidite u tim ulogama?

Sasvim je legitiman izbor da članstvo u ovakvim udruženjima bude u svrhe networkinga (povezivanja). Međutim, ono u šta ja verujem i čemu težim sa svojim kolegama, je da biznis javnost ili makar našu struku ujedinimo oko nekih zajedničkih tačaka kao što je na primer brže usvajanje stranih praksi i podizanje kvaliteta u radu. Trudimo se da budemo dobri sagovornici jedni drugima, ali i predstavnicima institucija, svesni da smo deo lanca aktera koji zajedno moraju raditi na kreiranju nekih boljih uslova za poslovanje svih nas.

Veliki razlog zašto vreme posvećujem udruženjima je i razmena iskustava, upoređivanje dobrih praksi, identifikacija izazova sa kojima se susreće struka i načina na koji se mogu prevazići.

6.         Kako niko ne može živeti od stare slave, postoji li tajna Vašeg uspeha zbog kojeg se Vaša firma četiri puta okitila priznanjem UEPS-a za ‘’event’’ projekat (2011., 2012., 2013. i 2015. godine)?

Iako ne postoji tajna formula, kvalitet i nivo pruženih usluga će uvek biti u prvom planu našeg poslovanja i važan aspekt u vođenju projekata. Svakom zadatku pristupamo jedinstveno, a produkciju događaja smo podigli na jedan viši nivo.

Naš metod rada je takav da ne postoji razlika između ideja i realizacije. Jednostavno, kako nešto osmislimo i predstavimo klijentu na početku, tako ili čak i bolje bude izvedeno. Svaki zadatak analiziramo do detalja, trudimo se da se maksimalno upoznamo sa klijentom, njegovim brendovima, vrednostima, istorijatom, konkurencijom… Vodimo računa o detaljima i kreiramo inovativna konceptualna rešenja.

Važan sastojak u formuli uspeha je da se voli ono što se radi. Na putovanje ka poslovnom uspehu treba ići punim srcem. Ukoliko su vaši lični afiniteti i interesovanja u bliskoj vezi sa profesijom kojom se bavite, a poslovna dinamika deo vašeg životnog stila, znači da ste na dobrom putu. Uz znanje, stečeno iskustvo, veštine prevazilaženja prepreka i istrajnost, dolazak na cilj postaje izvesniji.

7.         Na šta ste posebno ponosni u vašem tržišnom nastupu? Naravno, osim nagrada koje smo već pomenuli.

Ponosni smo na našu energiju i ambijent koji smo izgradili u agenciji. Na to što smo kao nezavisna agencija izrasli u kompaniju koja je konkurentna kako na domaćem tako i na internacionalnom tržištu. Sa svim našim klijentima i saradnicima negujemo dobre odnose, partnerske pa i prijateljske. Volimo da prihvatamo nove izazove sa njima, ali i zajedno podelimo radost zbog dobro obavljenog posla.

Zastupamo kreiranje autentičnog “brand experience”-a (doživljaja brenda) - sve ono što ljudi iskuse i što ih veže ili asocira na neku robnu marku, na racionalnom i emotivnom nivou. Proces kroz koji prolazimo u našem radu se pokazao uspešnim, barem sudeći prema rezultatima, projektima koje smo realizovali i reakcijama klijenata.

Trudimo se da sve što radimo nosi lični kreativni pečat, svaki projekat doživljavamo kao novu priliku za inovaciju ili implementaciju nekog originalnog rešenja koje će doneti  osobenost za klijenta. Volimo da kažemo da razvijamo nove mogućnosti, usvajamo izazove i kreiramo nova iskustva.

 

Izvor: Media Marketing