X
SRB

Milena Banović, M2Communications: „Kreativni hub i mesto susreta dobrih ideja"


Advertiser Serbia intervju:

MILENA BANOVIĆ, Managing Partner agencije M2Communications: „Želja nam je da budemo kreativni hub, mesto susreta dobrih ideja, talentovanih ljudi i kvalitetnih partnera!“

M2Communications je poznata po jedinstvenoj promociji brendova na način kako to rade velike globalne marketing agencije i svetske produkcije. Razgovarali smo sa Milenom Banović, suosnivačem i direktorkom agencije, o načinu rada ove agencije koji odgovara svetskim standardima i o putevima u nalaženju inspiracije za kreativne pečate koje daju projektima.

Razgovor vodio Nenad Danilović, glavni i odgovorni urednik Advertiser Serbia

 

  1. Događaji koje organizujete su, može se slobodno reći, pravi spektakli... očigledno je da organizaciji svakog događaja pristupate na jedinstven način, „skrojeno za klijenta“. Kako izgleda proces rada koji dovodi do ovako visokih rezultata?

 

Svaki projekat na kome radimo zahteva dva odvojena procesa: kreativno stvaranje i implementaciju. Prvi od ta dva, koji rezultira u jedinstvenom rešenju, podrazumeva tri faze: fazu otkrivanja, kreiranja (ideja) i konceptualizaciju.

U fazi otkrivanja proučavamo brend ili kompaniju, upoznajemo se sa okruženjem, rezultatima, konkurencijom, pozicijom na tržištu i dosadašnjim aktivnostima. S obzirom na to da uglavnom radimo sa internacionalnim kompanijama i brendovima, često istražujemo zemlje iz kojih potiču, njihovu istoriju, kulturu, umetnost, običaje, aktuelnosti… Trudimo se da sa klijentima zajednički definišemo očekivanja i razmenimo iskustva, u cilju uspostavljanja potpunog razumevanja zadatka koji je pred nama. To je neophodno za dobru startnu poziciju i omogućava partnerski rad tokom celog procesa. Stoga nam je jako važno da ovu fazu iskoristimo i da klijentu jasno predočimo sve mogućnosti i šta mogu dobiti kao finalni proizvod.

Za nas pak, definisanje zadatka je tek početak ove faze, jer onda sledi potraga za raznim zanimljivim ili manje poznatim informacijama čija je svrha da nas odvedu do autentičnih rešenja. Jedan od primera je organizacija događaja u Porto Montenegru na temu Venecijanskog karnevala. Istraživali smo istorijat karnevala, uticaj Komedije del arte, kao i tipove i simboliku karnevalskih maski kako bismo kreirali što jasniji uvid u jedan od najživopisnijih i najprepozantljivijih događaja u svetu. Saznanja koja smo stekli predstavljala su osnov za razvoj kreativnog koncepta.

Druga faza je generisanje ideja. Neretko, ideja nastaje kao rezultat nekog prethodnog saznanja, analize svega što nas okružuje, životnih iskustava, razgovora sa ljudima koje upoznajemo, našeg doživljaja umetnosti ili trendova. Inspiraciju za ideje rađa radoznalost, učenje i ukratko, istraživanje svih oblasti života budući da kreativni „mozak“ svugde može da nadje okidač. Možemo reći da ovu fazu živimo svaki dan, jer bez obzira na konkretne projekte, svakodnevno smo posvećeni stvaranju i kreativnom razmišljanju.

U fazi konceptualizacije skup ideja do kojih smo došli razvijamo i svodimo na izvodljiva rešenja. To je i glavni izazov, jer vođeni inspiracijom često kreiramo vrlo zanimljive koncepte koje je onda neophodno staviti u okvir definisan realnim mogućnostima. Tako dolazimo do finalnog proizvoda koji nije samo idejni, nego je apsolutno izvodljiv. U našem radu između ta dva pojma ne sme da postoji razlika, i to je ono što klijenti izuzetno cene.

Faza implementacije (planiranje, produkcija i realizacija) je više operativna i funkcioniše u trouglu pouzdanih partnera, efikasnog  tima  i poštovanja rokova.

 

  1. Pominjete krug pouzdanih partnera... Da li ih je bilo teško naći, posebno imajući u vidu dosta visoke standarde vaših klijenata, čije su želje pre na liniji svetskih performansa, nego lokalnih „promotivnih događaja“?

 

Tokom godina smo oformili krug saradnika i sada radimo sa vrhunskim profesionalcima u čiji rad imamo poverenje, kao i oni u naše iskustvo i kreativnost. Međusobna saradnja, poverenje i realizacija projekata u fer i stimulativnom okruženju su najvažnije osnove na kojima gradimo poslovni odnos. Radimo sa partnerima koji sa nama „izlaze“ iz standardnih okvira i kojima neretko postavljamo nove izazove.

Na jednom od događaja za BMW koristili smo rešenja firme koja je naš saradnik za tehničku podršku, inače zastupnik velike globalne kompanije koja isporučuje sisteme rasvete za svetske koncertne turneje i spektakle. Kreativna direkcija M2Communications je doprinela da ova oprema bude upotrebljena na jedan nov način i u potpuno atipičnom okruženju. Dovoljno je reći da je menadžment iz centrale u Italiji, nakon što je video kako su efikasno iskorišćene performanse njihovih sistema na BMW-ovom događaju, naveo naš rad kao primer izuzetne prakse.  U njihovim okvirima, ovo je bio mali događaj, ali je značajno da smo predstavili jednu novu dimenziju primene tehničkih kapaciteta i nadmašili očekivanja kako klijenta, tako i saradnika.

 

  1. Pored standardne mreže partnera uz pomoć kojih realizujete produkcijski zahtevne događaje u smislu tehnoloških rešenja, novih medija i slično, radite dosta i sa umetnicima. Koliko ovakva saradnja znači vama, a koliko samim umetnicima?

 

Naša struka, verovatno, na najbolji način povezuje umetnost i biznis. Negujemo saradnju sa brojnim domaćim i stranim umetnicima iz različitih oblasti kreativnog stvaranja i to je od izuzetnog značaja, jer daje dodatnu vrednost našim projektima. Orijentisani smo i ka mladim ljudima, neafirmisanim umetnicima koji tek grade komercijalnu karijeru, a mi ih uključujemo u naše projekte i na taj način pružamo podršku i obezbeđujemo im vidljivost. Radimo sa konceptualnim umetnicima, fotografima, muzičarima, slikarima… i trudimo se da njihov talenat ugradimo i povežemo sa našim idejama. Cilj nam je da skrenemo pažnju na te talentovane mlade ljude i pomognemo im da, ako je moguće, svoje potencijale dalje razvijaju u našem okruženju.

 

  1. U savremenom tržišnom okruženju, lestvica očekivanja od strane klijenata se pomera iz dana u dan, i naravno – uvek na više. Agencije se susreću sa izazovima i zadacima na koje je potrebno odgovoriti brzo, kreativno, ali istovremeno i ponuditi efikasna rešenja... Na koje načine agencija M2Communications odgovara na ove izazove, koje postavlja sve probirljivija i sofisticiranija klijentela?

 

U startu je veoma važno da budemo jasni šta tačno želimo i možemo da postignemo. Naše strategije i konkretna rešenja se fokusiraju na kreiranje autentičnog iskustva, kvalitetnu interakciju, ekskluzivnost i emociju. Uvek  razmišljamo i šire i više od onoga šta nam je zadatak, makar bilo nešto što je jednostavno za realizaciju. Trudimo se da ne odgovorimo samo na bazični zadatak koji nam je postavljen ili koji se odnosi na korišćenje mogućnosti jedne komunikacijske  alatke. Uvek nas zanima da integrišemo što više komunikacijskih kanala: video, društvene mreže, digitalna rešenja itd.

Kada nas je kompanija FCA Srbija zamolila da uradimo pripremnu fazu u vidu gerile za veliku prodajnu kampanju pod nazivom „Noć čuda“, došli smo na ideju da ispričamo priču o fijatovim dobrim vilama kao najavu za „Noć čuda“ i uvežemo BTL sa video produkcijom. Zahvaljujući tome smo klasične promotivne aktivnosti „upakovali“ u mnogo atraktivniji sadržaj. Tako je nastao serijal video „teaser“-a posvećenih „noći čuda“, koji je klijent iskoristio u komunikaciji na društvenim mrežama.

 

  1. Da li biste posebno izdvojili neke od projekata realizovanih u ovoj godini?

 

Ovo je definitvno bila godina Brazila i zanimljivo je da smo sproveli u delo nekoliko projekata na temu ove uzbudljive zemlje. Sredinom godine dobili smo projekat za brend Jaffa cakes koji je jedan od sponzora našeg Olimpijskog tima. U čast ispraćaja Olimpijaca, za Jaffu je organizovan događaj čiji smo koncept bazirali na dve upečatiljive karakteristike Rio de Žaneira sa cliljem da njegovu atmosferu prenesemo u Beograd. Prva karakteristika je jasna asocijacija na Rio kao tropski raj i druga, manje poznata, Rio kao “street art“ metropola. Drago nam je što smo za voljeni brend, kao što je Jaffa cakes, realizovali događaj za pamćenje sa „vrelom brazilskom“ atmosferom i velikom medijskom pažnjom.

Kompanija Asus nam je početkom godine poverila razvoj “retail“ kampanje za novi gejmerski laptop računar. Tako je nastala „Laboratorija ludog naučnika“. Motiv laboratorije ludog naučnika je metafora za ambijent u kojem je stvoren prvi laptop sa vodenim hlađenjem. Kampanja je realizovana u „Asus Point“-u, specijalizovanoj Asus prodavnici, a pored same aktivacije, otišli smo i korak dalje. Kreirali smo “background story“ baziran na koloritnim likovima - članovima tima ludog naučnika i zaplet zasnovan na stvaranju tajne formule, koja zapravo nosi oznaku novog modela laptop računara. Ponosni smo i na to što smo ovom kampanjom, uz minimalan budžet i za veoma kratko vreme, uspeli da povećamo posećenost prodajnom mestu i pomognemo klijentu da ostvari bolje rezultate.

 

  1. Kako vidite svoju agenciju i poslovanje u budućnosti?

 

Rast je svakako jedan od primarnih ciljeva. U 2016. smo planirani rast od 20% ostvarili već u oktobru. Napredujemo i uvodimo inovacije uz nove saradnike i kroz realizaciju projekata kako u Srbiji i regionu, tako i u inostranstvu. Pored poslovnih izazova, želja nam je da budemo kreativni hub, mesto susreta dobrih ideja, talentovanih ljudi, kvalitetnih partnera i mesto gde ćemo razmenjivati iskustva, ali i zajedno pomerati granice struke.

 

Izvor: Advertiser Serbia