X
SRB

"Novi izazovi - nova tržišta" Miro Antić za CorD magazin

Miro Antic, partner i koosnivač, M2Communications

Novi izazovi – nova tržišta

Potrošači su ti koji sve brže obrađuju informacije i donose odluke, a naša industrija je ta koja treba da na originalan način stvori most između, brenda, proizvoda ili usluge i konzumenata. U tom pogledu domaće tržište je bar deceniju iza pojedinih zemalja u okruženju, kaže Miro Antic, partner i koosnivač agencije M2Communications.

 

  1. Kako predviđate poslovnu klimu za funkcionisanje agencija u 2016?

 

Reklamne agencije su prethodnih godina bile suočene sa velikim izazovima poslovanja. Stalni trend među klijentima je: više, brže i bolje za manje uloženih sredstava i resursa. Parola “najjači opstaju” je primorala agencije da podignu svoje standarde, promene način razmišljanja i nauče da se nose sa mnogim teškoćama. Nezahvalno je prognozirati da li će biti osetnih pomaka na bolje u 2016. Neophodno je da poslovna klima u našoj zemlji uznapreduje i da Srbija postepeno popravlja svoju konkurentnost na globalnom tržištu. Kako stvari stoje, agencije moraju same kreirati nova tržišta i potencijal za dalji razvoj komunikacijskih usluga. Najsmeliji će se i najbrže okrenuti globalom tržištu, potpuno integrisanom pristupu i strateškom upravljanju talentima.

 

  1. Da li u Srbiji postoji odgovarajuća infrastruktura, koja bi agencijama omogućila primenu svetskih trendova i standarda, a time i efikasnije servisiranje potreba oglašivača?

 

Ovo je doba instant komunikacije i velikog šuma koji proizilazi iz nepreglednih talasa informacija koji nas zapljuskuju iz sekunda u sekund. Potrošači su ti koji sve brže obrađuju informacije i donose odluke, a kako bi ta odluka bila najbolja, nije dovoljan samo impuls, potreban je i određeni vid iskustva (doživljaja) odnosno interakcije između, brenda, proizvoda ili usluge i konzumenata. Ono što naša industrija može da pruži na najbolji način, upravo jesu modeli za kreiranje doživljaja, odnosno iskustava i njihovu razmenu. Iz perspektive jedne kreativne i “event” agencije, domaće tržište je bar deceniju iza pojedinih zemalja u okruženju, dok je svako poređenje sa velikim i vodećima, skoro nezamislivo. Problem nije samo u tehnološkim i infrastrukturnim kapacitetima ili budžetima, već i u percepciji ili nepotpunom razumevanju određenih oblasti tržišnih komunikacija, onih subjekata u ovom procesu koji su neretko donosioci odluka. Zahtevi klijenata su veliki, a nivo razvoja komunikacijskih usluga mora imati adekvatan rast u cilju pružanja, efikasnijih, inovativnih i originalnih rešenja. Da bi se taj rast obezbedio, potrebno je da kompanije jasnije sagledaju sopstvene potencijale na tržištu u relaciji sa značajem uloge marketinške industrije u društvu i ekonomiji jedne zemlje. Samim tim, neophodna su i veća ulaganja.

 

  1. U čemu se vaše aktivnosti razlikuju od konkurentskih i izdvajaju vas na tržištu?

 

Specifičan “coolness” faktor, kao deo kompanijske kulture, je nešto što klijenti i partneri prepoznaju i zbog čega vole da budu uključeni u našu priču koja je sačinjena od mašte, ideja i dobrog “vibe”-a. Negujemo prijateljski odnos sa klijentima i karakterističan pristup poslu. Stvaralačka snaga, umetnički senzibilitet, stav da nešto što deluje izvan granica izvodljivosti ne treba svesti na razumnu meru već pomeriti granice, kao i posvećenost detaljima, su neke od ključnih karakteristika u radu naših timova. Konstantno gledamo unapred i plasiramo efikasna rešenja na jedinstven način, pa se tako možemo pohvaliti i bogatim portfoliom i priznanjima u svetu komunikacija. Za nas je značajno da smo i na drugim tržištima prepoznati kao “high-end” agencija, kojoj originalnosti i kvalitet predstavlja unique selling proposition. Visokim nivoom kvaliteta poslovanja, oblikujemo trendove i transformišemo ideje u komunikacijske projekte koji inspirišu i pokreću na akciju.

 

CorD Magazin, februar 2016.