X
SRB

Miro Antić: „M2Communications danas postavlja standarde u oblasti 'event' produkcije"

M2Communications je kreativna i „event" agencija iz Beograda, međunarodno priznata za vrhunske rezultate u kreiranju "brand experience-a" i oblasti organizacije događaja. Opisuju sebe kao "tim vrednih, kreativnih i posvećenih ljudi koji vole svoj posao i zaista uživaju u njemu".

“Mi smo nezavisna agencija koja danas postavlja standarde u oblastima kreiranja „brend experience”-a i "event" produkcije”. ističe u intervjuu za Marketing Magazin Miro Antić, koji je u marketinškoj industriji skoro 20 godina. Antić je svoju karijeru gradio u velikim i internacionalnim kompanijama poput Bel Pagette-a, Mobtela (danas Telenor) i DaimlerChrysler-a. "Od 2008. do danas sam pokrenuo nekoliko kompanija iz različitih oblasti, ali su mi marketing komunikacije ostale najveća ljubav i samim tim agenciji M2Communications posvećujem najvše energije i vremena".

 

U sekciji „O nama" na vašem sajtu istakli ste sledeće: „poput modernih alhemičara pružamo kreativni doprinos u procesu preobražaja ideja u originalne i jedinstvene mraketinške projekte". Kako, zapravo, vidite kreativnost i ideje i zašto su vam važni? Pored toga, šta kreativni rad i dobra ideja predstavljaju za Vas lično?

Šta mislimo o idejma i kreativnosti možda najbolje govori jedan od naših kompanijskih moto-a „sav progres je zasnovan na ideji”. Sve pozitivne promene, od onih ličnih, bazičnih, pa do onih, velikih, istorijskih, koje su menjale svet, potekle su od nečijih ideja, želje za napretkom, volje i spremnosti da se one realizuju. Za mene lično kreativni rad predstavlja sastavni deo svakodnevnice u kome je linija između poslovnog i privatnog usko isprepletana. Kreativnost je postala deo „lifestyle”-a našeg tima, a misija nas kao lidera agencije je da inspirišemo zaposlene da vode kreativan i uzbudljiv život, jer kroz lična iskustva jačaju svoju kreativnu prirodu i doprinose radu agencije svežim idejama i kvalitetnim rešenjima.

M2Communications sarađuje sa domaćim i internacionalnim klijentima. Koji je bio najveći izazov sa kojim ste se susreli i šta ste naučili iz tog iskustva.

Kada je biznis u pitanju, jedan od najvećih izazova koji je pred nama je jačanje pozicije agencije na međunarodnom tržištu. Cilj nam je da se kroz saradnju sa partnerima i klijentima iz drugih zemalja pozicioniramo i intenziviramo naše prisustvo u zemljama Zapadne Evrope, Bliskog Istoka i Azije.

Osvrnuvši se unazad, rekao bih da svaki projekat predstavlja novu priču i svojevrstan izazov, ali bih možda izdvojio neke od velikih događaja za automobilske gigante Mercedes-Benz i BMW.

Povodom premijere nove Mercedes-Benz S-Klase, 2013. smo organizovali jedan od najkompleksnijih događaja ikada priređenih na ovim prostorima. Kreativni koncept koji smo predstavili, podrazumevao je grandioznu scenografiju, specijalne vizuelne efekte, 3D maping, veliki broj koreografija, letačke performanse, izbor glumaca i izvođača, kostime, kao i mnoštvo drugih elemenata, a ceo događaj se postavljao na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta u Beogradu. Na projektu je radilo preko 100 ljudi, dok je rok za pripremu i realizaciju bio kraći od 25 dana. Rad na ovom događaju je bio sjajno iskustvo, ali možda najvažnije od svega je što smo naučili da koliko god nešto izgledalo ambiciozno i komplikovano, treba ostati dosledan ideji i uložiti maksimum za njeno sprovođenje, jer će to na kraju dati izuzetan rezultat i veliku satisfakciju.

Takođe, prošlogodišnji projekat koji je realizovan direktno za centralu BMW-a u Minhenu pod nazivom “Driving Luxury”, predstavljao je izazov u činjenici da je potrebno zadovoljiti visoke kriterijume i stroge standarde jedne od najvećih automobilskih kompanija na svetu. U tome ne samo da smo uspeli, već smo prevazišli sva očekivanja klijenta, što je učvrstilo našu poziciju kao pouzdanog partnera za budućnost.

Višestruko ste nagrađivani za vaš rad. Kakvo je Vaše mišljenje o nagradma u načelu? Da li one pomažu u dobijanju novih klijenata.

Dok god doprinose unapređenju struke nagrade su dobra stvar. Kada nagradama počene da rukovodi “interesno-dogovorni” sitstem, gubi se svaki smisao. Nagrade su svakako satisfakcija agencijama i njenim timovima, prznanje za trud i vanserijske rezultate. Da li pomažu u realizaciji “novih biznisa”? To je danas vrlo relativno. Mislim da su iskustva agencija različita, a da budem iskren u našem slučaju su prilikom predstavljanja agencije ili prezentacija projekata “lepa mašna na pakovanju”, ali nikad nisu kriterijum za ocenu, niti presudne.

Interesantno je da se kreiranje "brand experience"-a nalazi na listi vaših agencijskih usluga. Očigledno je da danas više nije dovoljno da brendovi samo promovišu svoje proizvode. Mnogo više se govori o iskustvima i osećanjima. Koliko će se, po vašem mišljenju, industrija razvijati u tom pravcu, recimo u narednih 5-10 godina?

To je budućnost. Tradicionalno oglašavanje i komunikacija u digitalnoj sferi će u perspektivi sve više biti u službi kreiranja snažnog i autentičnog “brand experience”-a. Brend iskustvo će imati sve značajniju ulogu u odnosu kompanija/brend – klijent/potrošač, a neposredno iskustvo je ono što će vršiti najveći uticaj na odluke potrošača i njihovu lojalnost.

Komunikacioni sistemi sa jakom vizijom se već sada okreću formiranju organizacija koje će se baviti “brand experience”-om kao jednim od ključnih elemenata marketinga u budućnosti.

Na kraju, vi ste i "event management" agencija. Kako držite korak sa trendovima i promenama u "event" industriji.

Inovacije i brzina tehnološkog razovoja su na pragu da nas dovedu u situaciju da sve što idejno osmislimo možemo realizovati i u praksi. Postoje primeri spektakularnih događaja koji su zaista pomerili granice kako na konceptualnom, tako i tehnološkom planu. U bliskoj budućnosti će postati izvodljivo dočarati uživo sve ono što je specijalnim ili CGI efektima moguće oživeti na filmu. Naravno, sve ovo važi za globalno tržište.

“Event” produkcija je stalni izazov, a suočavanje sa osnovnim ograničenjima u realizaciji određene ideje i sprovođenju koncepta je sastavni deo posla. U regionu je zaista drugačije nego na globalnom planu. Postoje broje limitacije i to ne samo u vidu famoznog budžeta, već i spremnosti naručioca posla da planiraju dovoljno unapred, donošenju pravovremenih odluka, razumevanju procesa, očekivanjima, zatim tehnološkim i kadrovskim kapacitetima specijalizovanih kompanija i sl…  Na primer, veliki događji se u svetu planiraju minimum 6 meseci pa i godinu dana unapred, ovde se retko kad izdvaja više od mesec, dva za osmišljavanje i pripremu najzahtevnijih projekata.

Globalna produkcijska rešenja postaju sve impresivnija, a mogućnosti za njihovu primenu kod nas nisu velike. Sa druge strane, u kreativnom i organizacijskom smislu nije nemoguće dostići svetske standarde.

Pratimo međunarodne sajmove tehnologije, opreme, automobila, kao i velike svetske događaje. Pratimo rad najvećih svetskih produkcija, učimo na primerima dobre prakse o inovativnim metodama i strategijma u event produkciji. Naš cilj je da domaću produkciju učinimo što atraktivnijom, a događaje posebnim i relevantnim. Nikada ne odustajemo od dobrih ideja, a u svakom narednom projektu se trudimo da učinimo korak više i pomerimo granice.

 

Izvor: Marketing Magazin